انتخاب عکس در طراحی کاتالوگ

یکی از مهم ترین مراحل در طراحی بروشور، طراحی بنر تبلیغاتی و طراحی کاتالوگ که توسط شرکت های تبلیغاتی ارائه دهنده خدمات طراحی و چاپ کاتالوگ انجام می گیرد، انتخاب عکس در طراحی کاتالوگ است. با توجه به آمارهای ارائه شده از بازدید پست ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، کاربران و مخاطبان، بیشتر تمایل به بازدید از پست های تصویری دارند تا نوشتاری. همچنین مطالعه مطالب کوتاه همراه با تصویر، تأثیرگذاری بیشتری نسبت به مطالب نوشتاری طولانی دارد. این موضوع نشان دهنده اهمیت انتخاب عکس در طراحی کاتالوگ می باشد. البته اهمیت انتخاب عکس مناسب و جذاب صرفاً مربوط به طراحی کاتالوگ، بروشور یا بنر تبلیغاتی نیست بلکه در طراحی پوستر، بنر گیف، طراحی کارت ویزیت و هر ابزار تبلیغاتی دیگری جزء ارکان اصلی کار می باشد.

شیوه های انتخاب عکس در طراحی کاتالوگ
خب. حالا که حرف از اهمیت انتخاب عکس در طراحی کاتالوگ به میان آمد، اجازه دهید چند شیوه مناسب برای انتخاب تصاویر و عکس های خیره کننده و جذاب را به طور خلاصه توضیح دهیم:
بهترین شیوه برای انتخاب عکس در طراحی کاتالوگ، استفاده از محصولات و محیط شرکت یا سازمان موردنظر است. این کار باعث می شود که تبلیغات شما برای مخاطبانتان صادقانه تر و قابل اعتماد تر باشد. اگر شما برای برندتان از رنگ یا رنگهای مشخصی استفاده می کنید(با توجه به تأثیر رنگها در طراحی کاتالوگ) بهتر است عکس ها را با یک ویرایش حرفه ای و پیش زمینه ای از رنگ برندتان در طراحی کاتالوگ بکار برید.
روش دوم، استفاده از عکس محصولات دیگر می باشد که در فضای اینترنت به راحتی قابل دسترس می باشند و معمولاً ویرایش شده و با کیفیت هستند. کار دیگری که می توانید از آن در تبلیغات کاتالوگی استفاده کنید، طراحی تصاویر و طرح های گرافیکی زیبا و جذاب می باشد که در این مورد استفاده از رنگ برند در تصویر اهمیت بیشتری دارد. البته این شیوه ها تنها راه های انتخاب عکس در طراحی کاتالوگ نیستند و روش های خلاقانه زیادی را می توان به کار برد.