بسیاری از علایم تجاری در طول زمان تغییر مییابند. تغییر نشانه تجاری کوکاکولا از شکل دایره به مربع در اواخر دهه شصت میلادی، یکی از معروفترین این تغییرات بود. در اواخر دهه هشتاد میلادی هواپیمایی ژاپن نیز، نماد خود را از درنای آشنا به کلمه (JAL)(ثبت علامت تجاری) تغییر داد. شواهدی وجود دارد که نشان میدهد وقتی یک نشانه تجاری تازگی و جلوه خود را ازدست میدهد، همگام با تحولات اجتماعی و تغییر سلیقه مردم تدریجاً تغییر مینماید.
همانندی نشانههای تجاری
گاهی تشابه میان نشانههای تجاری، موجب بروز شک و تردید و حتی گاهی بروز مشکلات حقوقی میشود. گاهی ضرورت حفظ سادگی علایم، منجر به همانندی آنها میگردد. در اغلب موارد قوانین کشورهای مختلف هرگونه مشابهت کلی تصویر، مشابهت ظاهری تصویر و مشابهت با وجود تفاوت زاویه را ممنوع نموده است.
از سوی دیگر، در طراحی نشانه به دلیل خلاصگی و محدودیت طرح، هر تغییر کوچکی سبب ایجاد ویژگیها و فضاهای جدید میشود. چنین امری را نباید با سرقت ادبی آمیخت.