چه پیشنهادی برای بهبود وضعیت صنعت نمایشگاهی دارید؟

بهبود وضعیت صنعت نمایشگاهی یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان این حوزه به شمار می‌رود. بدون‌شک راه‌های متعددی برای بهبود وضعیت این صنعت وجود دارد. در این زمینه، ۲۹ متخصص صنعت نمایشگاهی در پاسخ به این پرسش: «شما برای بهبود وضعیت صنعت نمایشگاهی چه پیشنهادی دارید؟» عقاید خود را درباره این صنعت و تغییرات مورد نیاز و علت این تغییرات مطرح کرده‌اند. مجله EXPO در مصاحبه با برخی از پیشگامان صنعت نمایشگاهی آمریکا نظر آنها را درباره تغییراتی که اگر می‌توانستند بر این صنعت اعمال می‌کردند، جویا شد.

 

نانسی ‌هاسلباک، ریاست و مدیر عامل شرکت ارتباطات امور تجاری‌، پورتلند
من ترجیح می‌دهم حضور مشتریان در نمایشگاه را تسهیل کنم. ما بر اساس مترمربع از غرفه‌داران پول می‌گیریم که ارزش واقعی آنچه از نمایشگاه دریافت می‌کنند را منعکس نمی‌کند. به علاوه، اجاره غرفه تنها اولین گام از مراحل چندگانۀ فرآیند حضور در نمایشگاه است.
برگزارکنندگان نمایشگاه باید همکاری بیشتری با صاحبان مرکز نمایشگاهی و پیمانکاران خدماتی داشته باشند تا پکیج کاملی به غرفه‌داران ارائه کنند. و یا شاید بتوان کل سیستم قیمت‌گذاری را تغییر داد و بر اساس جذب مخاطب واجد شرایطی که در نمایشگاه حاضر می‌شوند، نرخ‌گذاری کرد‌.
کریس براون، معاونت اجرایی امور همایش‌ها و امور تجاری انجمن ملی رادیو و تلویزیون واشنگتن
«من به تغییرات در جهتی گرایش دارم که خدمات نصب و جمع‌آوری غرفه را برای غرفه‌داران تسهیل کند. ما از آنها می‌خواهیم که در نمایشگاه‌هایمان شرکت کنند، از آنها چک می‌گیریم آنگاه آنها را سردرگم می‌گذاریم که چگونه تدارکات نصب و جمع‌آوری کالاهای نمایشی و ضمایم غرفه خود را به سرانجام برسانند. ما آنها را وادار می‌کنیم تا با فهرستی از پیمانکاران فرعی و اتحادیه‌ها کار کنند. به روشی جدید و مدل‌های جدید نیاز است. هم‌اکنون تلاش‌هایی صورت گرفته است. اکنون حداقل یک مدیر نمایشگاه داریم که به عنوان پیمانکار عمومی عمل می‌کند. به این ترتیب ارتباطات ساده و موثر صورت می‌گیرد و در هزینه غرفه‌داران صرفه‌جویی می‌شود.»

 

داگ دوکیت‌، ریاست و مدیر‌عامل مرکز تحقیقات صنعت نمایشگاهی‌، تگزاس
برگزارکنندگان نمایشگاه باید بدانند که آنها بخشی از صنعت نمایشگاه هستند و نه صنعت خاصی که نمایشگاه به خاطر آن برگزار می‌شود. فعالیت تجاری آنها بازاریابی رو در رو است. غرفه سازی نمایشگاهی
صنعت نمایشگاه در ترویج خودش ناموفق بوده است زیرا برگزارکنندگان ترجیح می‌دهند رویدادهای خود را ترویج کنند و نه یک صنعت بزرگ‌تر را. از همین روست که کل صنعت آسیب‌پذیر می‌شود.
ما باید برای صنعت نمایشگاهی موقعیتی ویژه قائل شویم و این کار با تحقیق آغاز می‌شود و ارزش نمایشگاه‌ها را کاملا مستند می‌سازد و ماهیت جدی این فعالیت تجاری را که در جهت نیل به نتایج عمل می‌کند، ثابت می‌کند. سپس این داده‌ها را می‌توانیم برای ترویج صنعت نمایشگاهی و حمایت از موقعیت درجه 1 بازاریابی خود به کار بریم.

 

کریس لوی، مدیرعاملEncore Media‌، لس‌آنجلس
در حالی که برخی از نمایشگاه‌های ابتکاری جایگاه مهمی در صنعت نمایشگاهی پیدا کرده‌اند اما به طور کلی این صنعت روی فرصت‌های بیشماری که پلت‌فرم‌های رسانه‌ای مانند بلاک و ویدئوی آنلاین ارائه می‌دهند، سرمایه‌گذاری نمی‌کند.
من معتقدم که باید از فلسفه 10-20-70 گوگل استفاده کنیم که اساسا تصریح می‌کند، شما 70 درصد از وقت خود را روی محصولات موجود متمرکز می‌کنید، 20 درصد را روی نوآوری‌ها برای محصولات موجود و 10 درصد روی ایده‌های جدید اکتشافی. صنعت نمایشگاهی تنها هنگامی قادر است پتانسیل واقعی خود را محقق سازد که نوآوری بخشی از فرهنگ و مدل‌های کاری باشد و نه فقط پروژه یا اقدام واکنشی.


استیون ‌هاکر، ریاست انجمن بین‌المللی نمایشگاه‌ها و رویدادها، دالاس
من تعریف شرکت‌ها را از مدیر غرفه تغییر می‌دادم. در بسیاری از موارد این نقش موقت است و منجر به عدم انسجام و ناهماهنگی می‌شود. مثلا کارکنانی در غرفه مشغول به کار می‌شوند که با تکنیک‌های مدیریت غرفه آشنایی ندارند. همچنین منجر به از دست دادن بسیاری از مشتریان احتمالی می‌شود که در نمایشگاه حضور یافته‌اند و این به شدت مغایر با ماهیت مشارکت در نمایشگاه است. پس می‌توان به شرکت‌ها کمک کرد تا مجموعه‌ای از کارها به یک عنوان شغلی اختصاص یابد و نه هر کسی که در غرفه کار می‌کند و به‌منزله بخشی از واحد بازاریابی تلقی شود.

 

چارلز بری، ریاست و مدیرعامل انجمن بین‌المللی جاذبه‌ها و پارک‌های تفریحی، الکساندریا
من می‌خواهم شاهد غرفه‌دارانی باشم که نقشی فعال در ترویج پیش از نمایشگاه دارند. بسیاری از آنها با این ذهنیت می‌آیند که «نمایشگاه برگزار می‌شود و بازدیدکننده‌ها می‌آیند.» سپس وقتی که جمعیت دلخواه حضور نمی‌یابد، انگشت اشاره به سوی برگزارکنندگان نمایشگاه برمی‌گردد.
اگر غرفه‌داران درگیر ترویج و تبلیغات پیش از نمایشگاه نشوند احتمالا برنامه‌ریزی دقیقی هم برای ملاقات با مشتریان تنظیم نمی‌کنند و متعجب می‌شوند که چرا برخی از غرفه‌داران اینقدر فعال و پر‌مشغله هستند. این همه به ترویج پیش از نمایشگاه، زمانبندی قرار ملاقات‌ها و آموزش کارکنان برای انجام صحیح کار در محل مربوط می‌شود.

 

ادوارد کروز، ریاست و مدیرعامل انجمن نمایشگاهی الکروز
همانگونه که صنعت نمایشگاهی بین‌المللی‌تر می‌شود و با افزایش تعداد کشورهایی که نقش مهمی در بازار جهانی ایفا می‌کنند، ما نیز باید استانداردهای جهانی این صنعت و بهترین روال‌های اجرایی را ارائه دهیم. رویدادهای مهم مشارکت‌کنندگان بین‌المللی بیشتری پیدا می‌کنند و برگزارکنندگان باید آمادگی بیشتری برای پذیرایی و اسکان این مشارکت‌کنندگان داشته باشند. کشورهای در حال توسعه باید استانداردها و تخصص خود را به‌روز کنند و افزایش دهند تا در حد اصول جهانی باشند. انجمن‌های نمایشگاهی باید تلاش‌های خود را در جهت تهیه استاندارد بین‌المللی برای صنعت نمایشگاهی هماهنگ سازند.

ژول دیویس، مدیرعامل شرکت رویدادهای JD
سالن‌های نمایشگاهی باید جانمایی گویاتری داشته باشند تا خریداران قوی با غرفه‌داران تعامل تجاری پیدا کنند. در اکثر مراکز نمایشگاهی بین سالن‌های نمایشگاهی و اتاق‌های سمینار و مشاوره راه طولانی است و زمان قابل توجهی را از غرفه‌داران می‌گیرد. شاید بهتر باشد که ساختمان‌های جدید به نحوی طراحی شوند که دیوارها عایق صدا و قابل جابه‌جایی باشند یا راه‌هایی برای تهیه اتاق‌های کنفرانس در سالن‌های نمایشگاهی موجود پیش‌بینی کنند.
منبع: لبخند