چگونه بهترین غرفه را در نمایشگاه انتخاب کنیم؟

هدف از انتخاب غرفه ای مناسب در نمایشگاه، جدا شدن از انبوه غرفه های دیگر و بیشتر دیده شدن در چشم بازدید کنندگان است. مسلما اولین گام در مسیر دستیابی به مکالمات سودآور در نمایشگاه ها، انتخاب فضایی است که مسیر مخاطبان به سمت خدمات و محصولات شما کج کند.

تامین کنندگان غرفه های نمایشگاهی و متخصصان سیستم های ارائه قابل حمل و طراحی های گرافیکی خلاقانه سالانه به هزاران شرکت در کسب بیشترین میزان نتایج کمک میکنند. در این مقاله آنها مهم ترین نکات در این زمینه را با ما به اشتراک میگذارند.
غرفه آرایی ها انواع مختلفی دارند . و انتخاب بهترین نوع از این لیست بی پایان آن هم در شرایط مالی جاری که باید تمام سرمایه گذاری ها با دقت انجام شوند اهمیت بسیار زیادی دارد.

برای تجربه یک نمایشگاه عالی انتخاب یک مکان مناسب برای غرفه سازی بسیار حائز اهمیت می باشد. در اینجا به چند نکته مهم برای انتخاب یک مکان مناسب در نمایشگاه اشاره می کنیم.

همیشه برای آماده شدن برای شرکت در یک نمایشگاه باید موارد بسیاری را مد نظر قرار دهیم. شما باید مطمئن باشید که در یک نمایشگاه درست شرکت می کنید نمایشگاهی که بتواند انتظارات شما را برآورده کند؛ برای مثال حتما باید طریقه پرزنت کردن مشتریان تان بروز باشد، این به معنی این است شما باید حتما بدانید که چگونه از وسایل مدرن (مانند ویدئو کنفرانس ، اسلاید شو و…) در طول مدت برگزاری نمایشگاه در غرفه خود استفاده کنید .ما در مورد لزوم کارمندان خوب که نشان دهنده خدمات و یا شرکت شما در طول مدت برگزاری نمایشگاه است صحبت می کنیم . نمایشگاهی که شما فرصت دارید با بازدیدکنندگانی که می توانند مشتریان بالقوه ایی باشند در تماس باشید.

تمام این نکاتی که ذکر شد و نکاتی که در ادامه به آن اشاره می شود نکات بسیار مهمی هستند که باید هنگام آماده شدن برای نمایشگاه بعدی تان مورد توجه قرار دهید اگر می خواهید که در آن نمایشگاه موفق شوید. بهرحال یک چیز بسیار مهم از نقطه نظر بازدیدکنندگان وجود دارد و آن محل غرفه شما در نمایشگاه است.

محل غرفه نمایشگاهی یکی از عوامل مهم تاثیرگذار در موفقیت یک نمایشگاه می باشد، زیرا که اصلا مهم نیست که شما چه مقدار انرژی و یا کار صرف کردین که برای نمایشگاه بهترین ارائه را داشته باشید تا به موفقیت برسید اگر محل غرفه شما غیر قابل دسترس باشد.

شما متاسفانه شانس زیادی برای جمع کردن بازدید کننده در غرفه نمایشگاهی خود را ندارید. اما صبر کنید ؛ شما نباید نامید شوید ، شما می توانید کارهایی را انجام دهید که موفقیت شما را در نمایشگاه تضمین کند . خبر خوب این که ، آمادگی کامل برای شرکت در نمایشگاه به همراه یک مکان خوب در نمایشگاه رسیدن به موفقیت را غیرقابل اجتناب خواهد کرد.

در نگاه اول، داشتن یک غرفه نمایشگاهی در ورودی سالن بنظر یک ایده عالی می آید ؛ برای اینکه هر کسی که قصد بازدید از سالن نمایشگاه را دارد بالاخره از در ورودی وارد می شود، ولی تجربه نشان داده که ممکن است بجای مزیت نتیجه عکس داشته باشد. بطور کلی ، ورودی سالن های نمایشگاه معمولا شلوغ هستند و ممکن است که برای بازدید کنندگان راحت نباشد که برای کسب اطلاعات از محصول و یا خدمات شما جلوی غرفه شما بایستند، برای همین مردم غالبا می خواهند که انتخاب های دیگری داشته باشند قبل از آنکه بخواهند خدمت و یا کالایی را خریداری کنند ( یعنی اول دوست دارند همه کالاها و خدمات را ببینند ،مقایسه کنند و بعد خرید کنند) و این به این معناست که شما مجبورید آنقدر خوب باشید که آن ها را به برگشتن به نقطه اول ترغیب کنید.

به هر صورت ، داشتن یک استند تبلیغاتی نزدیک ورودی سالن نمایشگاه می تواند یک ایده عالی باشد. برای همین ، احتمال اینکه بازدیدکنندگان غرفه های کنار در ورودی را نادیده بگیرند و به سراغ غرفه شما بیایند بسیار زیاد خواهد بود و اگر غرفه شما جایی نزدیک ورودی نمایشگاه باشد ، شما می توانید شانس این را داشته باشید که جزء اولین غرفه های باشید که مورد بازدید قرار می گیرید.

وقت آن است که از تجربیات نمایشگاههای قبلی استفاده کنید.
شرکت در نمایشگاه ها شانس این را به شما می دهد که با مشتریان بالقوه خود در تماس باشید که این خود مزیت قابل انتظار شرکت در یک نمایشگاه است . به هر حال ، همان طور که تعداد بیشتری نمایشگاه شرکت می کنید شما با تجربه تر می شوید که چه بفروشید ، مردم چه می خواهند چه باید انجام دهید و چه نباید انجام دهید.

بنابراین این بسیار مهم است که خود را مورد نظارت و مقایسه با دیگران قرار دهید. برای مثال ، کدام شرکت بازدیدکنندگان بیشتری را در سال گذشته جذب کرده است و مکان غرفه آن ها در کجا واقع بوده است ؟ چگونه هدایای تبلیغاتی آن ها به بازدیدکنندگان نشان داده شده بود؟ و یا برعکس ، کدام شرکت ها نتوانسته بودند که نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب نمایند ؟ کمبود آن ها چه بوده است ؟ و آیا امکان آن وجود دارد که از اشتباهات رقیبانتان در جهت افزایش تعداد بازدیدکنندگان غرفه خود استفاده نمود؟ ما بر این باوریم که امکان پذیر است .

تا حد امکان سعی کنید که به غرفه رقیبانتان زیاد نزدیک نباشید. بله رقابت خیلی خوب است ولی الزاما نیاز نیست که رقابت تنگاتنگی با رقیب تان داشته باشید. اگر نمایشگاهی که شما قصد شرکت در آن را دارید در مقیاس کوچک برگزار می شود ، شما انتخاب های زیادی ندارید . در هر صورت ، شما مجبورید که در بهترین حالت ممکن در نمایشگاه حاضر شوید زیرا بازدیدکنندگان بر این عقیده هستند که دو شرکتی که محصول و یا خدمات مشابهی را عرضه می کنند فقط یک مقدار خیلی کمی باهم تفاوت دارند و اگر آن ها اول از غرفه رقیب تان بازدید کرده باشند ، شانس شما برای بازدید آن ها از غرفه شما و تحت تاثیر قراردادن آن ها کاهش پیدا می کند. و اما اگر مابین غرفه شما و رقیب تان فضای کافی وجود داشته باشد ، این امکان را به بازدید کنند گان تان می دهید که فرصتی داشته باشند تا با ذهنی باز آماده بازدید از غرفه شما گردند . استفاده کردن از تجربیات سال قبل بسیار حائز اهمیت می باشد. غرفه رقیب تان در نمایشگاه سال قبل را بررسی کنید و ببینید که آن ها چه پیشنهادهای را به بازدید کنند گان داده اند و مطمئن شوید که غرفه شما مزیت های بیشتری نسبت به رقیب تان برای بازدیدکنندگان دارد که بخاطر همین مزیت ها رغبت آن ها برای بازدید از غرفه و بیزینس شما بیشتر گردد.

سمت راست و یا سمت چپ راهرو ؟
این یک مسئله مهمی است که ممکن است هنگام انتخاب محل غرفه سازی در یک نمایشگاه روی دهد و همیشه مورد اختلاف نظر بین کارشناسان می باشد که از نظر منطقی بسیار ساده است ؛ کشور های که در سمت چپ رانندگی می کنند تمایل زیادی دارند که در سمت راست راهروی سالن ها راه بروند. به عبارت دیگر، کسانی که در سمت راست در کشور خود رانندگی می کنند شناخته می شوند معروفند که معمولا از سمت چپ راه می روند. در نتیجه ، دانستن الگوی رانندگی کشوری که شما قصد شرکت در نمایشگاه آن کشور را دارید به شما خواهد گفت که در کدام سمت راهروی سالن برگزاری نمایشگاه غرفه خود را بسازید تا بازدید کننده بیشتری را بتوانید جذب کنید.