نکات کلیدی در طراحی کاتالوگ

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و تنوع در متد و ابزارهای تبلیغاتی، حساسیت و رقابت در نحوه بازاریابی و تبلیغات در جامعه امروز به شکل چشم گیری بالا رفته است. در این بین ابزارهای تبلیغاتی بسیار کارآمد و رایجی وجود دارند که بکارگیری آنها با رعایت اصول تبلیغاتی می توانند مثمر ثمر واقع شوند. ابزارهایی چون بنر، کاتالوگ، بروشور، پوستر، کارت ویزیت، تراکت و … که در طراحی هر کدام باید به نکات مختلفی توجه داشت. در این مطلب می خواهیم به اختصار در مورد نکات کلیدی در طراحی کاتالوگ صحبت کنیم.

در ابتدا باید این نکته را یادآور شویم که در طراحی و چاپ کاتالوگ، معرفی کلی شرکت و محصولات(خدمات) صورت می گیرد در صورتی که در طراحی بروشور توضیح جزئیات هر محصول آورده می شود. نسبت متن به عکس در طراحی کاتالوگ (مانند طراحی بنر) باید پایین باشد یعنی بیشتر فضای کاتالوگ را عکس و تصاویر مرتبط و جذاب اشغال کرده باشند و در خلال تصاویر، توضیحاتی در مورد آنها داده شود. شما فقط چند ثانیه فرصت دارید که نظر مشتری را به کاتالوگ خود جلب کنید، پس در طراحی کاتالوگ حساسیت به خرج دهید. مشخصات تماس و راه های ارتباطی را به طور واضح در کاتالوگ درج کنید تا مخاطب براحتی بتواند با شما ارتباط برقرار کند. نکته دیگر در چاپ کاتالوگ است. هر چه کیفیت کاغذ به کار رفته در چاپ کاتالوگ بالاتر باشد، احتمال دیده شدن کاتالوگ نیز بالاتر می رود.
تأثیر در نظر گرفتن نکات کلیدی در طراحی کاتالوگ در برندینگ
شما با طراحی کاتالوگ، اعتبار خود را نشان می دهید. استفاده از تصاویر و رنگ مناسب در طراحی کاتالوگ و انتخاب کاغذ باکیفیت در چاپ کاتالوگ بطور ناخودآگاه در ذهنیت مخاطب از برند و محصولتان تأثیر می گذارد. پس سعی کنید که بهترین روشها را در طراحی کاتالوگ بکار گیرید.
مواردی که در بالا اشاره شد، نکات کلیدی در طراحی کاتالوگ هستند.
منبع: رضاگراف